Największą zaletą internetu jest nie to, ile rzeczy można w nim znaleźć, ale to, że pozwala w łatwy sposób tworzyć i rozpowszechniać własne treści – na własnym profilu, fanpage’u czy kanale na YT.
Jednak wszystko zaczęło się od blogów i do dziś ta forma daje najwięcej możliwości.
Z początku blog pomyślany był jako rodzaj publicznego pamiętnika, w którym zapisywało się swoje przygody i przemyślenia. Szybko jednak okazało się, że narzędzie to może służyć także do dzielenia się bardziej konkretną wiedzą. Rozpoczął się etap specjalizacji blogów na zajmujące się:
- publicystyką,
- modą,
- jedzeniem,
- podróżami itd.
Później pojawiła się możliwość dołączania do tekstu zdjęć i filmów (pierwsze blogi były wyłącznie tekstowe), a nawet całkowitego zastępowania tekstu multimediami.
W związku z ogromną popularnością blogowania odbiorcy tych treści zaczęli odczuwać problem z wyborem oraz wyszukiwaniem sprawdzonych i rozpoznawalnych autorów. Wśród bloggerów pojawiły się znane osoby i autorzy tworzący na profesjonalnym, dziennikarskim poziomie. Okazało się też, że na blogowaniu można zarabiać.
Jak zatem stworzyć i prowadzić bloga, który odniesie sukces i zdobędzie czytelników? Oto nasze rady:
Mierz siły na zamiary
Jeśli naprawdę chcesz stworzyć popularnego bloga, musisz pamiętać, że wymaga to pewnego wkładu pracy i systematyczności.
- zaplanuj sobie, ile wpisów miesięcznie masz zamiar dodawać.
- zastanów się czy będziesz miał/a czas na pisanie kolejnych notatek,
oraz czy nie zabraknie ci inspiracji, żeby regularnie pisać
Wypracuj własny styl
W bardzo konkurencyjnej blogosferze, w natłoku blogów o podobnej tematyce trzeba się wyróżnić.
- trochę inne niż u wszystkich ujęcia tematyki
- oryginalna, zabawna i zapadającą w pamięć nazwa bloga
- styl pisania
- atrakcyjna forma (dobre zdjęcia, oryginalny układ graficzny)
Wyobraź sobie swoją publiczność
Na początku głównymi odbiorcami twojego bloga będą twoi znajomi, to oni będą go czytali, komentowali i lajkowali. Jeśli masz ambicję zdobyć szerszą popularność, musisz wyobrazić sobie siebie w roli odbiorcy, który szuka określonych treści. Im ciekawsze są to treści i im trudniej znaleźć w sieci coś podobnego, tym większe staje się prawdopodobieństwo, że coraz więcej osób będzie odwiedzać właśnie twojego bloga.
Zainwestuj w promocję
Aby dotrzeć do większej grupy odbiorców, trzeba wykonać trochę akcji promocyjnych. Doskonałym narzędziem promocyjnym jest dobrze prowadzony fanpage na Facebooku. Poza wpisami z bloga powinny się na nim od czasu do czasu znaleźć także zdjęcia, filmy, gify, linki do artykułów i inne ciekawostki związane z tematyką bloga.