Postanowiliśmy wziąć na warsztat witrynę Trendbook, która stanowi bibliotekę prac skoncentrowanych wokół polskiej kultury cyfrowej.
Jak odświeżyć stare obrazy?
Projekt Kiszkiloszki obfituje w reinterpretacje klasycznych dzieł sztuki pod postacią gifów i animacji czerpiących z takich motywów jak dans macabre i animujących najbardziej znane średniowieczne obrazy. Tło w animacji stanowi muzyka inspirowana dźwiękami późnego średniowiecza.
Bibliotekę GIFów tworzą również artyści w ramach projektu PANkreator.
Czy gry mogą być tworzone artystyczną kreską i poruszać mądre tematy?
My Brother Rabbit to gra przygodowa z mnóstwem łamigłówek oraz piękną, ręcznie rysowaną grafiką. Porusza obecne w ludzkim życiu problemy, jednocześnie odciążając je za pomocą świata fantazji. Piękne obrazy zostały okraszone bajkową muzyką.
Gra komputerowa o nazwie Cinders odwołuje się do klasycznej baśni. Nazwa jest wzięta od imienia głównej bohaterki gry.
Cinders jest błyskotliwą dziewczyną, żyjącą z apodyktyczną macochą i jej dwiema córkami (tak jakby odgrywały pewną znaną baśń!). Jednak inaczej niż w klasycznej narracji, Cinders nie boi się wziąć losu w swoje ręce. Nawet jeśli będzie to oznaczać złamanie zasad…
Kolejna fantastyczna gra uaktualniająca i odświeżająca stare motywy wciąż obecne w naszej kulturze.
Jak przybliżyć za pomocą nowych technologii skomplikowane zjawiska?
Prezentujemy pracę o tytule How Art Works stworzoną przez duet Billy Gallery. Jest to dwunastominutowe “explanation video” pod postacią animacji ukazującej mechanizmy obecne w obiegu sztuki. Praca jest ujęta w niezwykle przystępną formę czyli filmik na Youtubie.
Trendbook to platforma będąca wynikiem zainaugurowanej w 2017 roku konferencji Digital Cultures, która służy jako międzynarodowa platforma spotkań polskich twórców z zagranicznymi managerami kultury. Program interdyscyplinarnych debat i prezentacji ogniskuje się wokół czterech głównych obszarów: gier komputerowych, immersyjnego storytellingu, cyfrowych archiwów oraz nowoczesnego muzealnictwa. Poprzez cyklicznie organizowaną konferencję Digital Cultures IAM stwarza możliwość pozyskania międzynarodowych partnerów dla polskich projektów, poszerzenia rynków dystrybucji polskich produkcji i zwiększenia rozpoznawalności polskich twórców cyfrowych zagranicą.